Breakaway

De senaste dagarna har jag kännt mig krasslig. Varit helt slut i kroppen, men ändå stått på skidor och hållt humöret uppe. Imorse sade kroppen bara STOPP! Dagen har spenderats nedbäddad på hotellet här i Kaprun.
Om ett par timmar väntar skriftlig examen på allt som rör skidåkning, beteende, säkerhet och pisten. Imorgon ska vi hålla en skidlektion som examen och på tisdag göra 3 st skidprov och visa att vi kan Kurven (ploga), Alpines farverhalt (Carving) och slide samt små svängar. Sedan bär det tillbax mot Saalbach på tisdag kväll.


Det där med kronologisk tidsordning har min blogg inte riktigt fått lära sig. Här kommer ett par bilder från första kvällen på Anwärter här i Kaprun. Jag, Carolin och Robin var på Krampus karnival. Lite som julmarknad hemma i Sverige. Piss rädda och spända stod vi och drack gluvine med ett antal Krampusar framför en stor brasa på torget. Eftersom vi bara stod still lugnt slog de inte oss utan pillade bara i vårt hår, ritade svarta sträck med aska på våra kinder (för att skrämma iväg häxor) och var allmänt scarry.
 



Hygge med ett 20 tal krampusar, haha snacka om att vi var i EXTAS när vi gick hem!


Era söta hälsningar :)

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Din åsikt/Hälsning:

Trackback

By Liinda Björklund.

Liindis är en glad, sprallig och nyfiken tjej på 21 år, vars stora intressen är Design & Inredning, Fashion, Kost & hälsa. Älskar havet, att resa, alla möjliga äventyr och inte minst skidåkning! Just nu går livet mest ut på att se mig om i världen, mestadels som reseledare, Innan jag drömmer om att bygga ett egendesignat hus i skärgården och hitta mitt drömjobb! Hoppas ni gillar min blogg och ger synpunkter via kommentarer. Enjoy sweethearts! ♥

RSS 2.0